Oxalis kan kampioenschap koploper niet uitstellen

SV Oxalis Wedstrijdverslagen

Op zondag 17 maart stond de return tegen de ongeslagen koploper De Horst 1 uit Groesbeek op het programma. De vorige keer had Oxalis veel moeite met het afmaken van de vele kansen die ze kreeg tegen De Horst, waardoor ze de punten niet kon pakken. Dat moest anders. Daarentegen was het voor De Horst een belangrijke wedstrijd: bij winst of gelijkspel hadden ze het kampioenschap binnen. De uitdaging voor Oxalis was dus om dit feestje nog even uit te stellen.

Beide teams wisten in het begin van de wedstrijd de kansen te creëren, maar het was lastig om de korf te vinden. Na zeven minuten kwam De Horst op een voorsprong van 0-1. Hier had Oxalis snel een antwoord op en het werd gelijk. Toen brak er een periode aan waarin er aan beide kanten niet gescoord werd. Oxalis wist het verdedigend goed dicht te houden, maar de vele kansen werden niet afgemaakt. Door slordige foutjes aan de kant van Oxalis kon De Horst op voorsprong komen. Zo werd de ruststand 3-1. In de rust vertelde trainer/coach Jan Wielink dat Oxalis verdedigend goed stond en de dames genoeg goede kansen kregen in de aanval. Het was van belang om de slordige foutjes eruit te halen en de kansen af te maken.

De Horst begon de tweede helft sterk. De kansen die aan de kant van Oxalis er niet invielen, werden aan de kant van de thuisploeg wel afgemaakt. Zo stond Oxalis na een kwartier in de tweede helft op een achterstand van 9-1. Maar de dames van Oxalis waren ervan overtuigd om niet zomaar weggespeeld te worden en ze wisten langzaam maar zeker vaker de korf te vinden. De kansen vielen er in de laatste minuten goed in en zo wisten ze nog heel knap bij te komen tot een eindstand van 10-7. Helaas niet voldoende om het kampioenschap van De Horst met een week uit te stellen. Volgende week speelt Oxalis om 13.30 uur tegen Corridor 1 in de Kruisweide in Sevenum.